Новий проект Могилянки для випускників:
Програма з філософії для дітей «Мудрі розмови».
Запровадження програми – це відгук на запит випускників про створення цікавих інтелектуальних проектів для дітей, які допомогли би батькам у вихованні всебічно розвинутої особистості. Запрошуємо всіх могилянців-батьків (викладачів, співробітників, випускників), які мають дітей віком від 7 до 13 років, на презентацію навчального курсу з філософії для дітей «Мудрі розмови». Концепція програми розглядалася і була схвалена на засіданні кафедри філософії та релігієзнавства НаУКМА 1 грудня 2011 року
Автор і викладач програми - Людмила Архипова, к. філос. наук, доцент кафедри філософії і релігієзнавства НаУКМА, заст. директора Докторської школи НаУКМА, випускниця НаУКМА 1996 р.
Презентація для батьків відбудеться 14-го грудня, у середу, у приміщенні Американскої бібліотеки ім. Віктора Китастого, вул. Волоська, 8/5, 4 корпус.
Початок о 18:30.
Із запитаннями про зміст програми – пишіть автору п. Людмилі Архиповій: l.arhypova@gmail.com.
Щодо запису на презентацію і участі у програмі – пишіть керівнику напряму комунікацій з випускниками НаУКМА п. Наталі Шумковій shumkova@ukma.kiev.ua.
У курсі не вивчається історія філософії. Зважаючи на глобальну кризу освітньої системи в школі, ми хочемо створити простір для розвитку та активного залучення дітей до високої культури й творчості. Філософія повертається до своєї первісної форми – вільного й активного запитування про все, що є у світі, і можливості про це говорити кожному по-своєму.
Обґрунтування
Практика та методика курсу розвивають ідеї Метью Ліпмана (США) і глобального руху “Philosophy for children» (P4C), враховує досвід російського центру викладання філософії і етики в «Школі юного філософа», дослідження Н. Юліної і Л. Ретюнських (МГУ , ІФ РАН), а також досвід запровадження методики М. Ліпмана в українській школі ініціативною групою з Національного педуніверситету ім. М. Драгоманова, інновативні практики викладання філософії в НаУКМА.
• Philosophy for children, by Matthew Lipman (7);
• Philosophy for children (p4c);
• Філософія дітям;
• Філософія для дітей.
Методика
Основна структура пропонованих занять відповідає класичній методиці М. Ліпмана. Через читання й обговорення значущих текстів літератури діти розвивають свої вміння формулювати питання, вести діалог, мислити творчо, дбати про взаємодію з групою.
Кожне заняття спрямоване на розвиток:
• когнітивних навичок (розуміння мови й тексту, знання понять, формулювання питань, пояснень і гіпотез);
• творчих здатностей (можливість пропонувати варіативні рішення, імпровізувати);
Програма з філософії для дітей «Мудрі розмови».
Запровадження програми – це відгук на запит випускників про створення цікавих інтелектуальних проектів для дітей, які допомогли би батькам у вихованні всебічно розвинутої особистості. Запрошуємо всіх могилянців-батьків (викладачів, співробітників, випускників), які мають дітей віком від 7 до 13 років, на презентацію навчального курсу з філософії для дітей «Мудрі розмови». Концепція програми розглядалася і була схвалена на засіданні кафедри філософії та релігієзнавства НаУКМА 1 грудня 2011 року
Автор і викладач програми - Людмила Архипова, к. філос. наук, доцент кафедри філософії і релігієзнавства НаУКМА, заст. директора Докторської школи НаУКМА, випускниця НаУКМА 1996 р.
Презентація для батьків відбудеться 14-го грудня, у середу, у приміщенні Американскої бібліотеки ім. Віктора Китастого, вул. Волоська, 8/5, 4 корпус.
Початок о 18:30.
Із запитаннями про зміст програми – пишіть автору п. Людмилі Архиповій: l.arhypova@gmail.com.
Щодо запису на презентацію і участі у програмі – пишіть керівнику напряму комунікацій з випускниками НаУКМА п. Наталі Шумковій shumkova@ukma.kiev.ua.
МУДРІ РОЗМОВИ
Анотація
ЗадумУ курсі не вивчається історія філософії. Зважаючи на глобальну кризу освітньої системи в школі, ми хочемо створити простір для розвитку та активного залучення дітей до високої культури й творчості. Філософія повертається до своєї первісної форми – вільного й активного запитування про все, що є у світі, і можливості про це говорити кожному по-своєму.
Обґрунтування
Практика та методика курсу розвивають ідеї Метью Ліпмана (США) і глобального руху “Philosophy for children» (P4C), враховує досвід російського центру викладання філософії і етики в «Школі юного філософа», дослідження Н. Юліної і Л. Ретюнських (МГУ , ІФ РАН), а також досвід запровадження методики М. Ліпмана в українській школі ініціативною групою з Національного педуніверситету ім. М. Драгоманова, інновативні практики викладання філософії в НаУКМА.
• Philosophy for children, by Matthew Lipman (7);
• Philosophy for children (p4c);
• Філософія дітям;
• Філософія для дітей.
Методика
Основна структура пропонованих занять відповідає класичній методиці М. Ліпмана. Через читання й обговорення значущих текстів літератури діти розвивають свої вміння формулювати питання, вести діалог, мислити творчо, дбати про взаємодію з групою.
Кожне заняття спрямоване на розвиток:
• когнітивних навичок (розуміння мови й тексту, знання понять, формулювання питань, пояснень і гіпотез);
• творчих здатностей (можливість пропонувати варіативні рішення, імпровізувати);
• підвищення культурної компетентності та ерудиції;
• знання мови й мовлення;
• вміння діалогічної (дбайливої і гнучкої) взаємодії у спільному процесі пізнання;
• впевненість у своїх можливостях.
Заняття включають читання, дискусії, елементи театральної гри, малювання, письма. Атмосфера занять доброзичлива й вільна. Заняття веде один викладач, можливо за допомогою асистента. Можна запровадити заняття з батьками.
Структура програми
Спільне вступне заняття для дітей і батьків
1. Як ми розуміємо мову? Як розуміти те, що сказано? Як сказати так, щоб зрозуміли? Як виразити себе в мові? Які парадокси мови заважають нам розуміти? - 3 заняття
Люїс Керол: “Аліса в Країні Див”, “Аліса у Задзеркаллі”
2. Як зрозуміти того, хто мовчить? Як розуміти Інших, які не знають твоєї мови? – 3 заняття
Макс Крузе. Серія книжок про Урмеля: “Урмель із криги”, “Урмель пірнає у море”
3. Як розуміти, коли те, що сказане – не треба слухати? – 2 заняття
Альберто Моравіа “Філософські казки” : Коли К.Ит був маленьким”
Григорій Остер “Шкідливі поради” та інша іронічна поезія
4. Як зберегти наше знання і розуміння? Чому важлива взаємодія людей у розмові? – 2 заняття.
«Міф про отруйне письмо» - Платон. Федр
• знання мови й мовлення;
• вміння діалогічної (дбайливої і гнучкої) взаємодії у спільному процесі пізнання;
• впевненість у своїх можливостях.
Заняття включають читання, дискусії, елементи театральної гри, малювання, письма. Атмосфера занять доброзичлива й вільна. Заняття веде один викладач, можливо за допомогою асистента. Можна запровадити заняття з батьками.
Структура програми
Спільне вступне заняття для дітей і батьків
1. Як ми розуміємо мову? Як розуміти те, що сказано? Як сказати так, щоб зрозуміли? Як виразити себе в мові? Які парадокси мови заважають нам розуміти? - 3 заняття
Люїс Керол: “Аліса в Країні Див”, “Аліса у Задзеркаллі”
2. Як зрозуміти того, хто мовчить? Як розуміти Інших, які не знають твоєї мови? – 3 заняття
Макс Крузе. Серія книжок про Урмеля: “Урмель із криги”, “Урмель пірнає у море”
3. Як розуміти, коли те, що сказане – не треба слухати? – 2 заняття
Альберто Моравіа “Філософські казки” : Коли К.Ит був маленьким”
Григорій Остер “Шкідливі поради” та інша іронічна поезія
4. Як зберегти наше знання і розуміння? Чому важлива взаємодія людей у розмові? – 2 заняття.
«Міф про отруйне письмо» - Платон. Федр